اگر سالی یک نسخه از سری COD منتشر نشود تقریبا می توان گفت که تمام بازیکن‌ها نگران سلامتی تیم سازنده این بازی می‌شوند! COD مدت‌هاست که به ویژه در بخش داستانی و تک نفره تبدیل به یک کلیشه با سکانس‌های سینماتیک جذاب شده است و حتی بعضا اغراق و تخیلات بیش از حد در بخش داستانی بازیکن‌ها را از تجربه ی آن پشیمان کرده است! اما بخش‌های چند نفره و آنلاین بازی همیشه جذابیت و مخاطب خود را حفظ کرده است.

 

 

COD Black Ops 4 که همانند نسخه‌های پیشین از موتور اختصاصی تیم Infinity Ward یعنی IW Engine بهره می‌برد را می‌توان مامور اصلاح خرابکاری های داستانی Black Ops 3 و همچنین فرشته‌ی نجات و احیا کننده‌ی بخش مولتی پلیر سری COD نام نهاد. از بخش داستانی که بگذریم (تجربه ی داستان را به عهده‌ی خودتان می‌گذاریم) در بخش چند نفره و انلاین علاوه بر مود‌های همیشگی و رایج باز‌های تیر اندازی و سری COD ، باز هم این فرصت را دارید که با زامبی ها سر و کله بزنید و اجازه دهید این موجودات شما و دوستانتان را به چالش بکشند و از کشتارشان لذت ببرید. اما همه‌ی این ها به کنار، نقطه ی اوج بازی جای دیگری است!

 

 

پس از موفقیت و محبوبیت چشمگیر بازی‌های بتل رویال به ویژه PUBG و Fortnite، این مد تقریبا به تمام بازی‌های ویدیویی اعم از کامپیوتر و کنسول و موبایل راه پیدا کرد. COD نیز از قافله عقب نماند و تصمیم به اضافه کردن بخشی با نام Black Out با سبک بتل رویال به بازی گرفت. وجه تمایز COD با دیگر بازی‌هایی که تصمیمی مشابه گرفتند را می توان در دو چیز دید: پتانسیل اولیه‌ی خوب بازی برای بتل رویال و پیاده سازی خوب این ایده. در واقع طرفداران سبک بتل رویال می‌توانند  Black Out را به عنوان یک PUBG با سرعت و مکانیک های COD و اصلاحات مورد نیاز تجربه کنند و از آن لذت ببرند.

 

 

در پایان باید گفت COD BO4 تا به اینجا نمرات خوبی را از سایت‌ها و منتقدین کسب کرده،باید دید که آیا این موفقیت ادامه دار خواهد بود؟ و مهمتر از آن، آیا رضایت بازیکن‌ها را نیز جلب خواهد کرد؟