همانند ماراتون های بازی سازی سال های قبل دانشگاه اصفهان که با استقبال خوبی رو به رو بود و دو هفته قبل از برگزاری، ظرفیت آن تکمیل می شد؛ بار دیگر و در تاریخ ۲۵ الی ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ماراتون بازی سازی برای چهارمین بار برگزار می شود و فرصت بسیار خوبی را برای بازی سازان فراهم می کند تا نه تنها از مزیت‌های این ماراتون بهره ببرند؛ بلکه توانایی خود را در تخصصشان مورد آزمایش قرار دهند. در این ماراتون سه روزه شما تلاش می کنید تا ایده خود را به یک محصول تجاری تبدیل کنید و با سایر تیم ها در این زمینه رقابت می کنید. بازی سازان با تجربه و موفق ایران از شاخه های فنی، هنری و طراحی بازی در کنار شما خواهند بود تا تجربیات خود را از تولید و تجاری سازی بازی در اختیار شما قرار دهند. تمرکز این رویداد بر ساخت بازی برای بازار ایران است.

 

Marathon-4

 

برنامه رویداد عصر چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ آغاز می‌شود. سخنرانی باریش اوزیستک مدیر ناشر معروف نت‌ماربل در منطقه خاورمیانه / شمال آفریقا از برنامه های جذاب افتتاحیه است. بعد از آشنا شدن با یکدیگر و تیم سازی به کار ساخت یک بازی جذاب و مشتری پسند مشغول خواهید شد. مربیان حرفه ای در کنار شما هستند و به شما در تکمیل و بهبود محصول تان کمک می کنند. چند کارگاه در زمینه های مختلف توسعه بازی های رایانه ای نیز برگزار خواهد شد که کمک بزرگی برای شما در آینده‌ی کاری تان خواهد بود. ظهر جمعه ۲۷ بهمن باید بازی و یک تریلر ۱ دقیقه ای از آن را به تیم اجرایی تحویل دهید و در فرآیند داوری که بعدازظهر همان روز برگزار می‌شود، ۵ دقیقه فرصت دارید تا از بازی خود در مقابل داوران دفاع کنید.

 

Marathon-4

 

همانطور که گفته شد در این رویداد سخنرانان و مربیان متعددی در کنار شما هستند که عبارتند از:

 

Dr. Georgios N. Yannakakis

دانشیار دانشگاه Malta و از پژوهشگران برتر دنیا در حوزه‌ی هوش مصنوعی بازی‌های رایانه‌ای است. زمینه‌های تحقیقاتی او عبارتند از Artificial Intelligence، Affective Computing، Human-Computer Interaction، Computational Creativity ،Game Technology

 

باریش اوزیستک

نت‌ماربل یکی از ۱۰ شرکت برتر توسعه‌دهنده‌ و ناشر بازی‌های PC و موبایل در دنیاست. شعبه‌ی EMEA این شرکت روی منطقه‌ی اروپا، خاورمیانه و آفریقا تمرکز دارد. آقای باریش اوزیستک (Baris Ozistek) مدیرعامل Netmarble EMEA و همچنین مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی Gamegarage استانبول می باشد.

 

دکتر جواد راستی

جواد راستی از سال ۱۳۷۸ وارد دانشگاه اصفهان شد و مقاطع تحصیلی کارشناسی سخت افزار کامپیوتر و کارشناسی ارشد و دکتری معماری کامپیوتر را در این دانشگاه گذراند و هم‌اکنون عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی این دانشگاه می‌ باشد. وی از سال ۱۳۹۲ کارگروه بازی های رایانه ای را با مشارکت اعضای هیأت علمی رشته‌های گوناگون در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی کرد و مؤسس و مدیر مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان و دبیر کنفرانس سالانه‌ی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» می باشد. علاقمندی وی توسعه آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و زمینه‌ی تخصصی وی گیم‌تراپی و درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی به‌کمک بازی های رایانه ای می باشد.

 

حسین مزروعی

بنیان‌گذار و مدیرعامل مجموعه شتابدهنده و سرمایه‌گذاری آواگیمز است که تاکنون در بیش از ۱۰ استودیو بازی سازی سرمایه‌گذاری کرده و برخی بازی‌های پرفروش در مارکت ایران با مشارکت این مجموعه تولید شده است. حسین همچنین از بنیان‌گذاران استودیو پاپاتا است که بازی‌های پرطرفدار کات، هشتمین حمله و سبقت را وارد بازار نموده است. او که اولین کسب و کار آنلاین خود را در زمینه فروش تجهیزات الکترونیک و رباتیک در اوایل دهه ۸۰ راه اندازی نمود، سابقه کسب دو رتبه در جشنواره خوارزمی، چند اختراع ثبت شده و برنامه ریزی و طراحی مسابقات سراسری رباتیک را نیز در رزومه خود دارد.

 

طه رسولی

از سال ۷۹ در زمینه نقد بازی و ترجمه کتاب های تخصصی بازی سازی فعالیت کرده است. وی سابقه ی طراحی بازی در چند پروژه ی بزرگ سه بعدی مثل عصر پهلوانان و قلب سیمرغ را دارد تا این که تیم بازی سازی خودش را تشکیل داده و به سراغ بازی های موبایلی مثل مرزعه شادی رفته است. از سومین جشنواره گیم تهران جایزه بهترین طراح بازی سال را برای بازی خاکسترهای سوزان را دریافت کرد. مدیریت انستیتو ملی بازی سازی و همچنین تدریس در این مجموعه نیز در سوابق او دیده می‌شود.

 

شروین رحیمی‌راد

فعالیت خود را از سال ۸۹ در شرکت فن‌افزار شریف بعنوان طراح بازی گرشاسپ معبد اژدها، آغاز نمود. او جوایز بهترین طراحی بازی برای Shadow Blade و بهترین طراحی بازی مستقل برای Bloody Streets را دریافت کرده و طراح اصلی بازی Children of Morta بوده است. او در حال حاضر مدیر دسته بازی‌ها در کافه‌بازار است و به عنوان مربی در این رویداد همکاری خواهد داشت.

 

حامد موحدیان‌عطار

از سال ۷۸ در زمینه گرافیک کامپیوتری شامل مدل‌سازی سه بعدی، پیکره‌بندی کاراکترها، جلوه‌های ویژه، ساخت انیمیشن و … فعالیت و تدریس داشته و در پروژه های کوتاه و بلند انیمیشن شرکت داشته است. حامد فارغ‌التحصیل دکترای کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه اصفهان است و تخصص اصلی او در زمینه برنامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای است و در حال حاضر دروس تخصصی تمرکز بازی‌های رایانه‌ای در رشته کامپیوتر را تدریس می کند.

 

اکبر عربیان

هنرمند مدل‌ساز سه‌بعدی و طراح بافت و محیط در کمپانی EA در کانادا است. اکبر در ایران با استودیوهای مختلف از جمله متحرک‌سازان سپاهان، سهند، رؤیاپرداز، پویانما، لوتوس و لکسیپ همکاری کرده و از سال ۲۰۱۶ فعالیت هنری خود را در ونکوور کانادا با استودیوی Icon Creative و گروه Sequence ادامه داده است و از سال ۲۰۱۷ در استخدام کمپانی بنام EA است. نمونه‌ی کارهای او را می‌توانید در www.erabiyan.com ببینید.

 

امیررضا انواری

امیر طراح بازی و تجربه کاربری است. او از بنیانگذاران استودیو بازی سازی پاپاتا بوده و در کارنامه حرفه ای خود مشارکت در تولید بازی های پرطرفدار هشتمین حمله، هشتمین حمله ۲، سبقت و کات را دارد. وی تجربیات خوبی در زمینه تحلیل مدل های موفق بازی های آنلاین و تحلیل رفتار بازیکنان در این سبک از بازی ها داشته است.

 

مهدی بهرامی

از سال ۸۶ در زمینه ی برنامه نویسی و طراحی بازیهای رایانه ای فعالیت می کند. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته ی طراحی و معماری بازی های رایانه ای از دانشگاه NHTV در کشور هلند دریافت کرده است. بازی های مستقل وی برنده ی جوایز مختلف در جشنواره های داخلی و خارجی از جمله Tokyo Game Show در کشور ژاپن و IGF در سانفراسیسکو شده اند. مهدی برای بازی «انگاره» جایزه بهترین بازی فرهنگی و بهترین طراحی بازی در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران و جایزه‌ی اصلی جشنواره TGC2017 تهران را گرفت و در مسابقات IGF سانفرانسیسکو برنده شد. این بازی کاندیدای جشنواره بین‌المللی IndieCade در لوس‌آنجلس و Sense of Wonder Night توکیو نیز بوده است.

 

سید محمد حسینی

به خاطر علاقه شدید خود به بازی های رایانه ای و هنر دیجیتال به صورت حرفه ای کار بازی سازی خود را در استودیو بازی سازی پاپاتا آغاز کرد. علاوه بر برنامه نویسی، تخصص وی بهینه سازی بازی، طراحی و مدل سازی محیط و طراحی مراحل بازی می باشد. از جمله آثار موفقی که وی در آن ها نقش داشته می توان به پروژه های شناحته شده و محبوبی چون هشتمین حمله ۱ و ۲، سبقت و بازی کات اشاره کرد. از علاقمندی های دیگر او هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، Gamification و همچنین نوشیدن قهوه هنگام کار می باشد.

 

حامد بابامحمدی

در ابتدای سال ۹۵ وارد استودیو پاپاتا شد و پیشتر از آن در زمینه برنامه نویسی آندروید فعالیت داشت. حامد بیشتر در زمینه برنامه نویسی سمت سرور و برنامه نویسی رابط کاربری مشغول به فعالیت بوده است و در بازی کات نیز در سمت برنامه نویس ارشد پروژه مشغول به کار است.

 

حمید حدیدی

کارگردان فنی جلوه‌های ویژه سینمایی و بازی‌های رایانه‌ای و یکی از هنرمندان سه‌بعدی شرکت فیلم‌سازی Makuta در هندوستان که در ۳ پروژه فیلم بلند سینمایی این شرکت به‌عنوان متخصص طراحی سه‌بعدی، جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری VFX و رندر حضور داشته که فیلم Eega توانسته است جایزه بهترین جلوه‌های ویژه کامپیوتری سینمای هند را در سال ۲۰۱۲ از آن خود کند و در سطح بین‌المللی هم نظر منتقدان را جلب نماید. از دیگر سوابق حمید می‌توان به مدیریت و مشارکت در طراحی‌های سه‌بعدی مجسمه‌ها و المان‌های شهری و همچنین اجرای دیوارنگارهای شهری به سفارش کمیته‌ی زیباسازی شهرداری اصفهان، مشارکت در تولید جلوه‌های ویژه فیلم‌های سینمایی Badrinath ،۷ Aum Arivu وEega برای شرکت فیلم‌سازی Makuta در هندوستان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ و طراحی ست‌کاراکترهای بازی معروف dota2 برای شرکت Valve اشاره کرد. او در حال حاضر مدیر استودیوی گیم و انیمیشن اسپیرال ایران و Sipnad آمریکا است.

 

میثاق آقاخانی

میثاق از بنیانگذاران استودیو بازی سازی پاپاتا است. او کارشناس نرم‌افزار و از سال ۸۸ در حوزه نرم‌افزار به ویژه بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد. از جمله سوابق ایشان می توان به مدیریت فنی بازی آنلاین سبقت، مدیریت پروژه های هشتمین حمله ۲ و بازی آنلاین کات اشاره کرد. از جمله پروژه های دیگری که او در ساخت آن نقش داشته است بازی‌های رؤیای نیوتن، چیکیجا، هشتمین حمله بوده است.

 

حمید راست‌قلم

حمید یکی از بنیان گذاران استودیو بازی سازی پاپاتا است. وی در رشته مهندسی نرم افزار تحصیل کرده او چند سالی است که در صنعت گیم فعالیت دارد و هم‌اکنون کارگردان هنری استدیو پاپاتا می باشد. از جمله پروژه های موفقی که او در ساخت آنها نقش داشته است بازی های سبقت، کات، هشتمین حمله ۱ و ۲ می باشد.

 

نیلوفر نادری

نیلوفر پس از فارغ التحصیلی از رشته مهندسی نرم افزار دانشگاه اصفهان، به علت علاقه زیاد به هنر دیجیتال وارد حیطه‌ی بازی سازی شد. اکنون در استودیو بازی سازی پاپاتا به عنوان طراح دیجیتال مشغول به فعالیت می باشد. از جمله آثار موفقی که وی در آن ها نقش داشته می توان به پروژه های کات، سبقت و آنسوی مرزها اشاره کرد.از علاقه مندی های دیگر او طراحی کاراکتر و کانسپت محیط می باشد.

 

چرا شرکت کنیم!؟

اگر همچنان به دنبال دلیلی برای شرکت در این رویداد هستید باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جوایز نقدی نفیس برای سه تیم برتر در نظر گرفته شده!
  • حامیان بزرگ رویداد فرصتهای ویژه همکاری برای شما خواهند داشت!
  • شبکه افراد حرفه ای خود را با حضور در این رویداد کامل خواهید کرد!
  • منتور های با سابقه در این سه روز همیار و همراهتان هستند!
  • شرکت در رقابت هیجان انگیز بازی سازی، یادگیری و تجربه!
  • تیم‌های برتر بخت استقرار در مرکز بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان برای تکمیل بازی خود را خواهند داشت!

 

تیم جی ویو نیز به عنوان یکی از حامیان این رویداد در طول برگزاری این رویداد در محل برگزاری همراه شما خواهد بود.

 

نکته مهم آنکه امسال در طی ۱۰ روز و پیش از پایان مهلت ثبت‌نام‌، ظرفیت چهارمین ماراتون بازی‌سازی دانشگاه اصفهان تکمیل شد!

اما با توجه به حجم تقاضاها برای ثبت نام در ماراتون چهارم بازی سازی دانشگاه اصفهان، ثبت نام عادی رویداد از ساعت ۱۱ امشب (۱۱ بهمن ۱۳۹۶) برای تعداد بسیار محدودی باز می‌شود.

اگر قصد شرکت در این رویداد را دارید می توانید کد تخفیف اختصاصی خودتان را از جی ویو دریافت کنید. برای دریافت کد تخفیف کافیست با اکانت کاربری خود وارد جی ویو شوید و به همین صفحه مراجعه کنید.