امسال نیز برای دومین سال مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان اقدام به برگزاری چالشی تحت عنوان ” چالش بازی سازی بدون کدنویسی ” کرد. در این رویداد قرار بر این بود که شرکت کنندگان به کمک موتور های بازی سازیی که نیاز به کدنویسی ندارند همچون Construct 2 و Fusion اقدام به ساخت بازی کنند.

 

chalesh-1396

 

این رویداد با شرکت ۱۰ تیم بازی ساز در ساعت ۹:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ آغاز شد. در ابتدای رویداد حسین مزروعی (مدیر شتابدهنده آواگیمز و مدیر استودیو بازی سازی پاپاتا) و دکتر جواد راستی (مدیر مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان) ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان به بیان نکاتی کلیدی در مورد این مسابقه پرداختند. پس از آن معین صبوحی (مدیر برگزاری رویداد) به بیان شرایط رویداد و نحوه کار پرداخت. پس از آن شرکت کنندگان مدت ۲:۳۰ دقیقه زمان داشتند تا با استفاده از فایل ها و آرت پک هایی که در اختیارشان قرار گرفته بود بهترین بازی سبک پلتفرمر که می توانند را بسازند.

 

chalesh-1396

 

نکته قابل توجه چالش بازی سازی بدون کدنویسی حضور مربیان با تجربه در کنار تیم های شرکت کننده بود. شرکت کنندگان در جریان رویداد می توانستند سوالات احتمالی خود را از مربیان پرسیده و در نتیجه بازی با کیفیت تری بسازند.

 

chalesh-1396

 

داوری و اعلام تیم های برتر

پس از گذشت مدت زمان مجاز ساخت بازی، حال نوبت به داوری رسیده بود. داوران با سر زدن به میز کار هر تیم به بررسی بازی آن تیم می پرداختند و با بازی کردن بازیشان و چند سوال جواب امتیاز و نکات مربوطه جهت داوری را ثبت می کردند.

سرانجام تیم های برتر مشخص و جوایز برندگان اهدا شد. شما در ادامه می توانید تیم های برتر را مشاهده کنید:

 

chalesh-1396

تیم اول: تیم سامانه سازان

 

chalesh-1396

تیم دوم: تیم سپهر

 

chalesh-1396

تیم سوم: تیم اوبونتو (ویندوز آپدیت)