بعد از پیگیری های صورت گرفته توسط دانشجویان و مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان، سرانجام انجمن بازی سازی این دانشگاه تاسیس و کار خود را با برگزاری یک سمینار و دو کارگاه تخصصی آغاز کرد. اهداف اصلی این انجمن عبارت هستند از:

  • کارگاه های آموزشی
  • سمینار و دورهمی
  • اردو و بازدیدها
  • مسابقات آموزشی و تفریحی
  • نمایشگاه
  • نقد بازی های مختلف

اولین اقدام این انجمن برای آغاز مسیر بازی سازی برگزاری سمیناری تحت عنوان سمینار بازی سازی و بیزینس می باشد. این سمینار ساعت ۱۱:۳۰ روز شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ در محل تالار شماره ۸ دانشگاه صنعتی برگزار خواهد شد. در این سمینار ضمن معرفی انجمن بازی سازی، قرار است دکتر جواد راستی ( مدیر مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان) و حسین مزروعی (مدیر استودیو بازی سازی پاپاتا) نیز سخنرانی داشته باشند.

 

seminar-iutgsa

 

البته خبر خوبی هم برای دوستان جی ویو داریم؛ آن هم اینکه تیم ما نیز در این سمینار حضور خواهد داشت.

 

کارگاه ها

همانطور که گفته شد انجمن بازی سازی دانشگاه صنعتی اصفهان قصد دارد بعد از این سمینار دو کارگاه تخصصی آموزش بازی سازی برگزار کند. یکی از این کارگاه ها بازی سازی مقدماتی و دیگری پیشرفته خواهد بود.

 

kargah-iutgsa

 

چارت آموزشی کارگاه بازیسازی مقدماتی:

  1. آشنایی با نرم افزار کانستراکت
  2. ساخت چند بازی با کانستراکت
  3. بررسی بازی محبوب سوپرماریو وآموزش ساخت آن
  4. آموزش طراحی (design) بازیهای ویدیویی
  5. آموزش گرفتن خروجی اندروید و ios و pc

 

چارت آموزشی کارگاه بازی سازی پیشرفته:

  1. نصب و راه اندازی نرم افزار Unity3D
  2. ساخت یک بازی سه بعدی ساده و ارتقاء آن به ورژن موبایلی
  3. تست و اشکال زدایی بازی بر روی کامپیوتر و موبایل
  4. گرفتن خروجی اندروید و اجرا بر روی موبایل
  5. آموزش مدلسازی و طراحی ۳ بعدی بسیار ساده به کمک Blender و MagicaVoxel و استفاده از مدلهای ساخته شده در Unity3D
  6. آموزش مباحث جانبی بازی سازی مثل طراحی UX و UI و تئوری رنگها و مدلسازی تجاری برای فروش موفق بازی (بررسی چند بازی موفق ایرانی و خارجی)
  7. ایجاد گروههای دو نفره متشکل از یک برنامه نویس و یک طراح بازی (در صورت نیاز، آموزش و استفاده از Source Control )
  8. آموزش ساخت چند بازی دیگر در یونیتی در مدت یک ساعت در اول هر جلسه و سپس ارتقاء آن بازی بصورت دلخواه در هر تیم
  9. پیگیری روند ارتقاء بازی توسط تیمها در طول هفته
  10. سعی در تولید یک بازی نهایی و انتشار (Publish) آن در یک مارکت (مثل بازار ، مایکت و …)

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرام این انجمن به آدرس @iut_gsa مراجعه کنید.