این که طرفدار سبک ترس و بقا و بازی های ترسناک باشید و شینجی میکامی را نشناسید درست مثل این است که فوتبالی باشید و رونالدو را نشناسید! پدر و خالق سبک ترس و بقا در دنیای بازی، با خلق سه گانه بی نظیر و تکرار نشدنی رزیدنت اویل و همچنین شاهکاری مانند رزیدنت اویل ۴ خود را در تاریخ جاودانه کرد. درست در روزهایی که  کپکام مشغول خراب کردن خاطرات ما و تخریب دنیای اویل بود و این عنوان را هرچه بیشتر به یک اکشن Run & gun سوم شخص تبدیل می کرد، زمزمه هایی مبنی بر بازگشت میکامی به دنیای ترس و بقا شنیده می شد که ماحصل آن بازی فوق العاده و خوش ساختی به اسم The Evil Within شد.

میکامی با این عنوان معنای ترس و استرس برای زنده ماندن و وحشت زده شدن و غرق شدن در دنیای ترسناک بازی و پیچیدگی های داستانی که مختص به خودش می باشد را بار دیگر به همه (از بازی باز گرفته تا بازی ساز) نشان داد!

 

The Evil Within 2

 

دستگاه پیچیده ی موجود در نسخه ی اصلی را به یاد دارید که ذهن ها و خاطرات را به هم متصل می کرد و آخر بازی سباستین در آن به هوش آمد؟ و هزاران حدس و گمان درباره ی داستان بازی در ذهن همه به وجود آورد؟

آغاز The Evil Within 2 با رویایی درباره ی گذشته

نسخه ی دوم با رویایی درباره ی گذشته ی سباستین و آتش سوزی منزلش و نجات دخترش آغاز می شود که هنگامی که به هوش می آید می بیند که همکار قدیمی و مرموز یعنی کیدمن برگشته و به او می گوید که دختر او زنده است و برای نجاتش (دختر او را به عنوان هسته مرکزی دستگاه استفاده می کنند. ) به کمک سباستین نیاز دارد. سباستین برای نجات دخترش مجددا وارد دنیای این دستگاه می شود اما می بیند که اوضاع باز هم به هم ریخته است و قاتل ها و زامبی ها و … .

 

The Evil Within 2

 

نسخه ی دوم به ترسناکی و عمیقی نسخه ی اول نیست و خبری از اتمسفر سنگین و دپرس کننده و وحشت آور به آن صورت نیست و بازی کمی زنده تر شده و کمی به سمت اکشن رفته. مثلا ایده ی کشتن زامبی ها از پشت با خنجر، ارتقای اسلحه ها، سیستم Crafting  و … . اما جای نگرانی نیست چون کار به کاردان سپرده شده و استاد میکامی با رعایت بالانس و تعادل بین موارد مختلف باز هم یک عنوان فوق العاده ی دیگر در این سبک برای ما فراهم کرده که آن را تجربه کنیم و به جزیی از خاطرات ابدیمان تبدیل شود و همیشه به نیکی از آن یاد کنیم!